nu har jag fixat lådan. oljebyte behövdes verkligen. dock inga spånor i oljan ,filtret var rent men oljan gammal. fick byta magnetventilen och efter detta funkar bilen kanon.hittade en kille i stan som verkligen var kunnig på lädor.snagg hjälp fint bemötande. lill-arvid i eskilstuna tack.
hej igen alla bilinteresserade,
har som jag nämt förut problem med automaten. har en fundering, kan det vara så att oljan måste bli tillräckligt varm för att overväxeln ska gå i. oljan är gammal och måste bytas ut.varför jag undrar är därför att när bilen gått ett par mil verkar overväxeln fungera som den ska.bilen är en volvo 760 med aw71 låda.
någon som har en susning om detta??
har som jag nämt förut problem med automaten. har en fundering, kan det vara så att oljan måste bli tillräckligt varm för att overväxeln ska gå i. oljan är gammal och måste bytas ut.varför jag undrar är därför att när bilen gått ett par mil verkar overväxeln fungera som den ska.bilen är en volvo 760 med aw71 låda.
någon som har en susning om detta??