Ingen fara soch som vi brukar säga på detta förstående forum,, ingen fråga är för dum helt enkelt. :-)
Nu nämner du heller inte någon specifik modell, men överlag brukar en automatväxlad bil ha ungefär densamma slutväxel varvtal på dess respektives högsta växel.
Låter osedvanligt högt varvtal för en automatlåda med hela 4000 v/min på dess högsta växel i 100km/h och då skulle till och med jag förstå att en sådan bil inte skulle vara kul att köra i högre hastigheter.
Annars precis som på bästa USA-vis där just automatväxlar är absolut det vanligaste växelsättet där så ger det i regel en mer avslappnad körstil som du är inne på.
Även om det som vanligt är olika hur man vil köra en bil och på för sätt... :-)
Nu nämner du heller inte någon specifik modell, men överlag brukar en automatväxlad bil ha ungefär densamma slutväxel varvtal på dess respektives högsta växel.
Låter osedvanligt högt varvtal för en automatlåda med hela 4000 v/min på dess högsta växel i 100km/h och då skulle till och med jag förstå att en sådan bil inte skulle vara kul att köra i högre hastigheter.
Annars precis som på bästa USA-vis där just automatväxlar är absolut det vanligaste växelsättet där så ger det i regel en mer avslappnad körstil som du är inne på.
Även om det som vanligt är olika hur man vil köra en bil och på för sätt... :-)