Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

automatlåda

Startad av dejenicke · 2009-10-27 · 5 svar

dejenickeTrådstart
Jaha då var det dax för min automatlåda att börja krångla i chrysler voyagern.
Växlar bra mellan 1-2 men när 3an ska in så händer inget:mad:precis som om man lagt i friläge.Kan det vara någon ventil i ventilpaketet som har hängt sig?
Gått som en dröm i 25000mil men en dag tvärkom detta på väg till jobbet.
Någon som har någon ide vad det kan vara,ska börja riva till helgen om tid finnes:rolleyes:
Chrysler grand voyager 3,3 v6 -96
Saab 9_5
prova med att byta vxl oljan, rengör + ny olja
fick ett tips härom veckan själv när grannen frågade om min
låda växlade bra för hans brorsas hade krånglat
zidijan
@trasantutis 49308 wrote:
prova med att byta vxl oljan, rengör + ny olja
fick ett tips härom veckan själv när grannen frågade om min
låda växlade bra för hans brorsas hade krånglat


Byte olja och filter för 200mil sedan;)
Larry
Kolla jordningen av lådan, får den för lite kräm...så går den över till nödläge, den växlar bara så att du kan ta dig till en verkstad!
zidijan
Ja den går in i nödläge efter en stund. ska kolla detta med jordningen,,tack för tipset;)Hade för övrigt in den på felsökning på en firma som inte fick fram några felkoder på datorn, så dom konstaterade v-låderas.
Erbjöd utbyteslåda monterat och klart för 36000:-X( Ska skruva ner och kolla ventilpaketet i låda och se så att allt står rätt till där.
Annars får det bli en låda på skroten för runt 8000-9000:- och en natt i garaget.(ska kolla jorden först)
zidijan
Det blev en natt i garaget och en låda på skroten för 3000:-:D
Växlar som en dröm igen,men denna bil byter jag inte lådan på igen,huh vad trångt:eek:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil