Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

automatlåda

Startad av Janne 50 · 2010-05-25 · 1 svar

Janne 50Trådstart
Är det krångligt byta olja o filter i på automatlåda på en mondeo från 01
slirfeldt
Enligt dess reparationshandbok är det iaf en värre operation än dom med visst kunnande bör klara av detta, även om det kan vara lite slabbande vid återfyllningen som då sker via mätstickans hål och att vid påfyllning och tömning rymms det 5,5 liter samt vid total tömning inklusive oljekylare rymmer systemet 9 liter för dom fyrcylindriga motorerna.

Framgår dock inget om dess oljefilter,, men spana annars in på detta mera modellspecifika forum:https://www.fordclubsweden.se/forum/

Fler trådar i Hjälpforumet Bil