Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Automatlåda från 745 16v -90 till 745 GL -88?

Startad av Dibbs · 2009-02-16 · 3 svar

DibbsTrådstart
Hej.
Nån som vet om en automatlåda från 745 16v -90 passar på en 745 GL -88?
Lådan har suttit i en f.d. polisbil. Antar att det finns risk för att den är hårt körd. :)
Å andra sidan kanske man kan anta att den är välskött?

//Lasse
Natty
Är det bara samma betäckning så ska den passa.

Mest troligt är det en AW72 , har det vart en nyligen polsbil...ja då behöver du inte va orolig.
Ninnie
Det visade sig vara en overdrive-låda, vilket inte passar. Jag har en vanlig 4-stegs (1-2-3-D). Den låda jag har, är det den som kallas ZDF?

//Lasse
Natty
Ja det stämmer.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil