Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Automatlåde problem....

Startad av saab_kent · 2006-08-21 · 7 svar

saab_kentTrådstart
Gjorde rent ventilpaketet på automaten ikväll (observera att jag aldrig skruvat med automat lådor förut).
Sen när jag skulle testa så svarar automaten mycket bättre än på länge. Alltså än så länge är allt frid och fröjd, tills...jag ska lägga i N...den fortsätter att driva...R..den fortsätter att driva FRAMÅT! När jag kört ett tag så funkar P men på D så växlar den inte upp heller.

Personligen finner jag det ganska roande...någon som har något tips på hur jag ska lösa detta probem?

:)
Dochol
Vad är det för bil,o vad är det för låda???
hansgpettersson
Det är en saab 9000 med ZF låda...
Dochol
Ska kolla i boken om jag hittar något om dylikt problem...
hansgpettersson
Tacksam för all hjälp jag kan få....

KOm på att jag skulle kanske fyllt upp ventilpaketet med olja efetr att jag rengjort det igen...hittade ett ganska stort hål som jag misstänker kan vara för påfyllning av olja under en kåpa...
Dochol
Ska inte behövas,låter mera som om nått hamnat fel vid återmontaget..
Va är det för årgång??
hansgpettersson
Det är en -95'a...
Dochol
Återkommer när jag hittat nått matnyttigt..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil