Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Automatlådsoljebyte Cheva Transport -97

Startad av Kojak · 2009-06-20 · 2 svar

KojakTrådstart
Hej undrar om det är krångligt att komma åt å byta oljan i automatlådan själv? Om det behövs något dumt specialverktyg eller om det går med ett "standardgarage´s" utrustning ?

Mvh jens englund
aw73
är det mätsticka på den
så är det troligen bara att skruva bort lådans oljetråg för att tömma den
och sendan sätta tillbaka den med evt. ny packning
relighet är a och o sådana jobb
gör en ordentlig motortvätt med avfettning/högtryck innan
sedan kanske det finns instruktion för sköljning dvs man byter först ut oljan i automaten och lossar sedan på en slang till oljekylet och kör ut oljan som finns i omlopp och fyller sedan upp till rätt nivå
Ryderman
hej jag bytte på min voyager ifjol,det gick lätt,bara ner med tråget,dit med ny packning o fyll på olja sen,sätt dit en riktig packning,prata med en chrysler mek,o han sa att dom andvänder packning på tub så jag prova först det,men det höll inte tätt så jag åkte o köpte en riktig korkpackning istället.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil