Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

avgassystem!

Startad av tokigheter · 2008-01-14 · 1 svar

tokigheterTrådstart
Hej!

(Har en Peugoet 206, 1.1 motor år 2000.)
Efterlyser lite tips på vad man kan göra med ett avgasrör som gått av. Avgasröret har gått sönder precis där den möter katalysatorn. :mad:
Kan man svetsa?
En ny katalysator kostar ca 3000 kr, är ca 10% av bilens värde...så det är nog ingen idé.
Hittar inga avgasrörsdelar på biltema för peugeot, finns universala delar.
Gärna lite tips på vad man bör göra...

Tack på förhand.
slirfeldt
Javisst går det att svetsa om man har tillgång till det och det bästa är om godset där det är av är vör tunt, är att hitta ett rör med en lite större diameter som man delar eller trär över och helsvetsar runt så håller det länge, en fullt fungerande ny,, katalysator finns annars på Biltema för liten peng. :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil