NNet_RatTrådstart2009-01-26Hej på er!
har ett stort problem angående en Pontiac Firebird 93 v6 3,4L
Har väldigt höga avgasvärden och behöver hjälp!
Co 6,4 (0,5)
Co 2500 1,3 (0,3)
HC 534 (100)
Lamba 0,97 (0,96-1,25)
Har bytt O2 sensorerna då den gav felkod att det var den ena av dem!
Men visar fortfarande att det är det felet! Har även bytt tempgivaren i insuget samt Luftflödesmätaren i insuget utan nån skillnad!
Så ja undrar om nån har tips vad det kan vara!
mvh Jonny som vill ha ut sin bil i år :)
hur dant går bilen går den normalt vid gaspådrag/jämn landsväg ?
finns det kallstartventil på denna modell ? håller de isåfall tätt ?
lamda 0,97 tyder på att den går en aningen fett
Ttoyotahiace2009-01-26 · #Den går utmärkt vid gaspådrag men efter en stund med lugn körning på landsväg så kan den hugga till lite ibland!
det ska sitta en nånstans men har ej hittat den men har kört med en burk startgas för att kolla läckage i vaccumslangar o inte märkt nån varvtalsökning!
jo den trycker i en aning mycket soppa vilket ger dem knasiga värdena samt att den luktar lite skumt!
Igensatt vevhusventilation kan ge höga co & hc-värden ..
kollat filter luft å bränsle !?
Ttoyotahiace2009-01-28 · #Ska kika på vevhusventilationen! Återkommer med det
Luftfiltret är nybytt men ej bränslefiltret så det kanske också borde göras!