Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Backljus........

Startad av Windstar · 2007-09-25 · 5 svar

WindstarTrådstart
Ford Windstar. Har ett glapp i backljuskontakten. Är det ett stort jobb att åtgärda? Någon? MVH
slirfeldt
Nej oftast inte,, det kan räcka med att se över själva kontakten bakom lampan, lite knöligare kan det vara att leta upp denna givare på växelådan om felet ligger där med endera dålig kontakt eller defekt givare.
Johannes__
Den funkar bra från P till R, men inte från D till R. Då får jag ruska lite på spaken.
Johannes__
Kan man se o demontera backljuskontakten ganska lätt? Vad kostar en ny? Eller går det att "renovera" den gamla?
slirfeldt
Med dom symtomen sitter nog glappet i/under växelväljaren, kan i bästa fall räcka med att demontera det som går där för att se var glappet föreligger,,,
funnyfac3
1 2 D funkar bra men R funkar inte vad kan jag kolla snälla tipsa mig

Fler trådar i Hjälpforumet Bil