Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bagageluckan på volkswagen

Startad av ekonomfan · 2007-08-31 · 1 svar

ekonomfanTrådstart
Hej!

C-låset på bagagelucken på vår Passat -03 kärvar. Tidigare gick det att få upp luckan om det kärvade med "fjärren" genom att använda knappen på förarplatsen. Men nu går inte det heller! Visserligen öppnar den sig lite men den är fortfarande låst.

Tips på hur man får upp den från skuffen?
Räcker det med att smörja upp den eller är det nåt annat värre?
Nån som haft samma problem?

Tacksam för svar!

/Kent
BrageDares
Hej! Tror nog att det bara behöver rostlösas och smörjas lite. Om det finns låscylinder för nyckel utifrån så är det nog där felet ligger. Ta bort panelen på insidan och kolla. Du har ju liv i elen, så detta är troligen något mekaniskt.

Mvh.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil