SSikenTrådstart2006-02-25Köpat en 745 tic -88 med rasad bakaxel. Kan nån hjälpa mig få veta om det är samma bakaxel på övriga 745/945 eller har turbon en egen variant? Vet ej huruvida det sitter nån diffspärr i den eller ej.. Men skulle man kunna ta en axel från en vanlig GL, GLE eller GLT o skicka på? :q
Alternativt om det skulle vara lättare att bara byta diffen?(tror det är några drev därinne som rensats...)
Tacksam för svar..
/Siken
Enklast är nog att skifta axel. Byta drev mm låter typ dyrt...
Kolla så att utväxlingen blir rätt bara. Diffat eller ej är ju lite beroende på körstil & så.
kolla med skrotarna de brukar ha koll , men 6-cylindriga och turbobilar brukar ha en annan utväxling tex en gammal 4 vxl 245:a hade 4,11 och 264 hade
3,54 i slutväxeln men det var förr, det kan ju påverka hastighetsmätaren så det blir helt galet och accelleration och toppfart poå ett sätt som du kanske inte önskat