Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bakaxel

Startad av Jimpiz · 2008-10-26 · 4 svar

JimpizTrådstart
Min volvo 740GLE - 88

har den diffrentialbroms?

ingen aning om vad det är för något :r
polco
Förmodligtvis har den inte diffrentialbroms då det var ett sällsynt tillbehör på dessa bilar.
Om du inte vet vad det är så klarar du dig säkert utan det :)
slirfeldt
Jo mest troligt sitter det vanlig bakaxel på denna då knappt turbobilar hade detta och som ofta ingik i olika tillvals paket, som övrigt även gick att eftermontera dock har dessa tillsatser sedan några år utgått ur volvos sortiment, dessa diffar var iaf skapligt intressanta för husvagnsfolket funkade vanligtvis upp till 40 km/h då då släppte.

Länkar med en intressant tråd som reder ut lite bakaxelbegrepp om denna modell: https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=26598&p=170674&hilit=diffbroms#p170674
nisses
Vad är symptomen på låg/tom bakaxelolje nivå
Elmis

Fler trådar i Hjälpforumet Bil