Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bakaxelproblem 405

Startad av Natrapus · 2009-02-19 · 5 svar

NatrapusTrådstart
Har en Peugeot 405 90 års modell. Ena bakhjulet lutar konstigt. Övre delen av däcket lutar inåt. Körde igår, och det var lite halt. Bilen liksom vibblade hela tiden. Har bra däck. Är det vanliga fel på Peugeot med Bakaxeln?
slirfeldt
Inte vanligt vad jag käner till med dessa bakvagnar, kan vara en bärarm som fått en smäll som gör hjulvinkeln, men vibblandet tyder mer på obalans som det finns inget lagerglapp osv. Är det kombin?
Maxell
Har du kollat så att hjulbultarna sitter som dom ska???
slirfeldt
Jo det är med förstås ett vilkor att dom är dragna ordenkligt,,, :-)
ida-ada
det är väldigt vanligt att svingarms lagringarna packar ihop på dessa äldre peggar
slirfeldt
Där ser man,, i vilket fall bör du få detta närmare kontrollerat vad det kan röra sig om för fel,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil