Ja dett är urtypiskt kombi defekt och aldelles för sällan använda/smorda lås, som dessutom konstant utsatta för allehanda smuts,,, så det är så illa att inte ens nyckeln går in,, kom inte ihåg hur smidigt det är möjligt att kränga av innerpanelen i baklucka på denna om det en är möjligt.
Annars vet jag med några bilar varit varit tvungen att borra ur låscylidern för att på så sätt komma in i bilen och ersätta med en bättre begagnad dito, men börja med att dränka in (i mån det går) låset med rostlösning, fotogen eller vad som finns till buds och låt dra om det går att få fart på nyckelfunktionen, men finns det spakhandtag för bakluckan på denna?
Annars vet jag med några bilar varit varit tvungen att borra ur låscylidern för att på så sätt komma in i bilen och ersätta med en bättre begagnad dito, men börja med att dränka in (i mån det går) låset med rostlösning, fotogen eller vad som finns till buds och låt dra om det går att få fart på nyckelfunktionen, men finns det spakhandtag för bakluckan på denna?