glasfirmorna vet hur det ska skrivas på skadeanmälan.Prata med dom först.
När jag kom ut till min Passatkombi idag så var bakrutan krossad.
Jag blev förb***ad över alla världens huliganer.
När jag lugnat mig lite så ringde jag till försäkringsbolaget.
- Inga problem, sa dom. Jag fick ett skadenummer som jag skulle uppge för verkstaden. Dessutom skulle jag göra en polisanmälan.
Det skulle kosta 3.500:- i självrisk. Lite dyrt, tycker jag. Efter lite kollande på nätet så tror jag (hoppas jag) att den uppgiften var felaktig. Det verkar snarare som att självrisken skall ligga på 2.200:- (försäkringsbolaget heter Auro) ???
När jag kollat lite mer så är jag ganska övertygad om att jag nog inte skall skylla på världens huliganer. Det är visst inte så ovanligt att dessa rutor exploderar, och det verkar nog som att det är vad som hänt i det här fallet. Måste jag ändå polisanmäla? Det har ju inte begåtts något brott. Jag vågar inte fråga försäkringsbolaget. Då blir jag väl helt utan ersättning......
Jag blev förb***ad över alla världens huliganer.
När jag lugnat mig lite så ringde jag till försäkringsbolaget.
- Inga problem, sa dom. Jag fick ett skadenummer som jag skulle uppge för verkstaden. Dessutom skulle jag göra en polisanmälan.
Det skulle kosta 3.500:- i självrisk. Lite dyrt, tycker jag. Efter lite kollande på nätet så tror jag (hoppas jag) att den uppgiften var felaktig. Det verkar snarare som att självrisken skall ligga på 2.200:- (försäkringsbolaget heter Auro) ???
När jag kollat lite mer så är jag ganska övertygad om att jag nog inte skall skylla på världens huliganer. Det är visst inte så ovanligt att dessa rutor exploderar, och det verkar nog som att det är vad som hänt i det här fallet. Måste jag ändå polisanmäla? Det har ju inte begåtts något brott. Jag vågar inte fråga försäkringsbolaget. Då blir jag väl helt utan ersättning......