Men hur känns dom övriga växlarna lägen, är dessa helt stumma eller går dom i respektive växelläga utan att växeln i fråga gör det? Kom detta plötsligt Eller kom det smygande och blev värre och värre i så fall kan det luta åt att det kan räcka med justering av dess länkagevajrar som denna troligt har.
Jag har en Renault Scenic -98. Haft en massa problem med denna skrothög och denna gång är det ngt med växellådan...
Allt fungerade som vanligt när jag körde tidigare... när jag senare ska iväg går det inte att lägga i ngn växel alls förutom 5:an. Alltså bara friläge och 5:ans växel som går att lägga i.... Går absolut inte med de andra!!!
Någon som kan hjälpa mig med detta??? Kan inte fixa själv tyvärr men tacksam för alla råd jag kan få och föra vidare till bilmeken :-)
Tack på förhand!
Mvh Nina
Allt fungerade som vanligt när jag körde tidigare... när jag senare ska iväg går det inte att lägga i ngn växel alls förutom 5:an. Alltså bara friläge och 5:ans växel som går att lägga i.... Går absolut inte med de andra!!!
Någon som kan hjälpa mig med detta??? Kan inte fixa själv tyvärr men tacksam för alla råd jag kan få och föra vidare till bilmeken :-)
Tack på förhand!
Mvh Nina