Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bara kalluft

Startad av Golfen · 2008-05-08 · 3 svar

GolfenTrådstart
Jag har en golf II -88 med ett värme fel
när jag startar med kall motor så börjar temperaturen på den inblåsta kupe
luften stiga tills motorn börjar komma upp i temperatur då kommer det bara kalluft ifrån fläkten
jag har fått olika teorier tex. igensatt värmepaket eller spricka i toppen
är det någon som vet var man bör börja leta.
thoola
Kolla så termostaten fungerar. Ta bort den och lägg den i kokande vatten så ser du om den öppnar som den ska. Igensatt värmepaket på Golf är ovanligt. Det kan dock löna sig att sjölja igenom kylsystemet med varmvatten.
sigge21
Det sitter en "ventil" på slangarna mellan motor och kupén, med en tunn slang och två grövre. Har bytt den på fler golfar då värmen inte kommer in i kupén. Dock på en golf var det vattenpumpen som var ihjäl.
banditen2
Tack för förslagen
Jag skall pröva dom.

tack å hej

Fler trådar i Hjälpforumet Bil