Kolla så termostaten fungerar. Ta bort den och lägg den i kokande vatten så ser du om den öppnar som den ska. Igensatt värmepaket på Golf är ovanligt. Det kan dock löna sig att sjölja igenom kylsystemet med varmvatten.
Jag har en golf II -88 med ett värme fel
när jag startar med kall motor så börjar temperaturen på den inblåsta kupe
luften stiga tills motorn börjar komma upp i temperatur då kommer det bara kalluft ifrån fläkten
jag har fått olika teorier tex. igensatt värmepaket eller spricka i toppen
är det någon som vet var man bör börja leta.
när jag startar med kall motor så börjar temperaturen på den inblåsta kupe
luften stiga tills motorn börjar komma upp i temperatur då kommer det bara kalluft ifrån fläkten
jag har fått olika teorier tex. igensatt värmepaket eller spricka i toppen
är det någon som vet var man bör börja leta.