Hej ! Ska du ladda upp ett urdraget batteri med bilens generator,så får du nog ta en rejäl sväng(utan någon annan strömförbrukare än belysningen)skulle nog gissa på minst 20 mils motorvägskörning.Då har du nästan kört upp pengarna som en billig batteriladdare kostar ca 2-300:-på t,ex Ö&b eller Rusta . Försök att uppskatta hur gammalt batteriet är.Om det är något att ha.Det har en livslängd på 3 till 5 år.
Tjena!
De senaste veckorna (antagligen för att det varit kallt) har bilen blivit lite svårare att starta. När den stått i 1.5 vecka efter julen så startade den inte alls. Den startade med starthjälp och sedan på egen hand efter en liten biltur.
Även dagen efter startade den. Dagen efter det (idag) startade den inte igen.
Är det dags att byta batteriet eller? Ladda det? (har ju ingen laddare oavsett och då får man köpa en sån dyrt (?).
Om batteriet har blivit helt urladdat (antagligen eftersom det står "code" på stereon nu... ), räcker det med att köra med bilen för att det ska laddas upp helt, eller måste det laddas upp på annat sätt?
De senaste veckorna (antagligen för att det varit kallt) har bilen blivit lite svårare att starta. När den stått i 1.5 vecka efter julen så startade den inte alls. Den startade med starthjälp och sedan på egen hand efter en liten biltur.
Även dagen efter startade den. Dagen efter det (idag) startade den inte igen.
Är det dags att byta batteriet eller? Ladda det? (har ju ingen laddare oavsett och då får man köpa en sån dyrt (?).
Om batteriet har blivit helt urladdat (antagligen eftersom det står "code" på stereon nu... ), räcker det med att köra med bilen för att det ska laddas upp helt, eller måste det laddas upp på annat sätt?