Visst borde det vara liknande lamp uppsättning på en V40 som en S40,, iaf så säger Vi Bilägare att det skall vara busenkelt att byta lampor på iaf S40 av 03 års modell!
Citerar tidningen: Man drar upp lamphusets sprintar, drar lamphuset en aning åt sidan och rakt ut. Beroende på vilken lampa som ska byta behöver man inte alltid lossa kablaget. Är man två kan en hålla i lampinsatsen.
Helljuslampan sitter visserligen djupare in i lamphuset men HB3:an sitter i en hållare som vrids och därefter är hyfsat lätt att få på plats igen. Så här enkelt ska det vara att byta en glödlampa och utan att behöva använda verktyg. slut citat.
Hoppas det gav något i ditt slit, för annars är det nära sanningen att man måste till en verkstad för att byta en lampa,,,
Citerar tidningen: Man drar upp lamphusets sprintar, drar lamphuset en aning åt sidan och rakt ut. Beroende på vilken lampa som ska byta behöver man inte alltid lossa kablaget. Är man två kan en hålla i lampinsatsen.
Helljuslampan sitter visserligen djupare in i lamphuset men HB3:an sitter i en hållare som vrids och därefter är hyfsat lätt att få på plats igen. Så här enkelt ska det vara att byta en glödlampa och utan att behöva använda verktyg. slut citat.
Hoppas det gav något i ditt slit, för annars är det nära sanningen att man måste till en verkstad för att byta en lampa,,,