Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Beg Peugeot 405SRi

Startad av Verbal · 2003-07-17 · 1 svar

VerbalTrådstart
Hallå!

Har en kollega som ska sälja en Peugeot 405 SRi -91 som gått ca 20000.
Är detta något att ha, det är ingen synlig rost på den. Det enda som verkar lite riskabelt är oljepåfyllningen. Alla bilar jag sett (och ägt) har haft oljepåfyllning på "motorblocket" så att säga med 405:an har nån typ av Plaströrsystem sompå just denna är tejpat och surrat med silver tejp.

Vad är det får speciell Peugeotlösning och hur stort/dyrt ingrepp kan det vara att byta ut???


//Verbal
Jason
Nått av det viktigast på en 405 är att kolla ventiltätningarna. Vanligt att dom släpper igenom olja och då blir avgasvärdena fel. Dyrt att laga. Och hur kollar man dom? Jo genom att kolla på avgaserna. speciellt under accleration. Avgaser ska alltid vara närmast osynliga. Gör gärna ett avgastest på nån verkstad också. fö såär pug 405 en mycket bra bil vad jag vet. Speciellt Sri är ju en rolig och pigg bil

Fler trådar i Hjälpforumet Bil