Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

behöver hjälp angående en vw

Startad av VW BORA · 2010-08-11 · 3 svar

VW BORATrådstart
har en vw bora 1.6 sr :( men har ett stort problem
när jag sätter på fläkten på nummer ett kommer det inte luft från fläkten, men när jag sätter på AC så hör man att den starta, men det kommer ingen luften, men när jag sätter på fläkten på tvåan så kommer det kallt luft, men AC stänger ner sig automatisk, AC stängs av automatiskt när jag sätter fläkten på nummer 2,3,4, , men när jag startar fläkten på nummer ett och sedan sätta på AC kan man höra att det fungerar, men när jag sätter fläkten på 2,3,4 så hör man den stänga ner ac automatisk, nån som vet vad problemet är :(
aw73
tittat lite i kopplingsschemat

mycket troligt ett avbrott i förkopplingsmotståndet mellan 1 och andra fläktläget

när du sätter den i läge 1 så matas signal till AC-omkopplaren men fläkten får ej något pga avbrottet
men går du till läge >2 så får den ej denna spänning pga. avbrottet men fläkten får spänning

motståndet sitter troligen vid fläkten

Friskluftfläkt -V2-, montera ur
1 - Värmesystem
2 - Friskluftsfläkt -V2-
3 - Täckkåpa
4 - Skruvar
5 - Förkopplingsmotstånd för friskluftsfläkt med överhettningssäkring -N24-
– Montera ur handskfacket → repgrupp68
– Dra av stickförbindningen på förkopplingsmotståndet.
– Dra av stickförbindningen på friskluftsfläkten.
– Montera ur förkopplingsmotståndet för friskluftsfläkten.
– Dra ut friskluftsfläkten nedåt.
epz
@a128 60853 wrote:
tittat lite i kopplingsschemat

mycket troligt ett avbrott i förkopplingsmotståndet mellan 1 och andra fläktläget

när du sätter den i läge 1 så matas signal till AC-omkopplaren men fläkten får ej något pga avbrottet
men går du till läge >2 så får den ej denna spänning pga. avbrottet men fläkten får spänning

motståndet sitter troligen vid fläkten

Friskluftfläkt -V2-, montera ur
1 - Värmesystem
2 - Friskluftsfläkt -V2-
3 - Täckkåpa
4 - Skruvar
5 - Förkopplingsmotstånd för friskluftsfläkt med överhettningssäkring -N24-
– Montera ur handskfacket → repgrupp68
– Dra av stickförbindningen på förkopplingsmotståndet.
– Dra av stickförbindningen på friskluftsfläkten.
– Montera ur förkopplingsmotståndet för friskluftsfläkten.
– Dra ut friskluftsfläkten nedåt.


vet du hur jag kan komma åt fläkt motståndet eller fläkt reglaget ?
aw73
ta bort täcklocket över reglagen så är det bara att skruva bort reglageplattan

Fler trådar i Hjälpforumet Bil