Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

behöver hjälp md Ford Mondeo manuell låda

Startad av mondeo galning · 2008-10-09 · 2 svar

mondeo galningTrådstart
behöver hjälp med min låda till mondeon en 97 med 5 vx man .ingen växel går i ,fast det känns som om de går i ? vajrarna är hela ,,och går hur fint som helst ,någon som vet något ?:i
polco
Går inte växlarna i fast dom går i?

Kan du mena att bilens koppling är så sliten så att bilen inte rör sig ur fläcken fast du lägger i en växel och släpper upp kopplingen?
pontiac70
hej exakt så ,fast inte ens hjulen snurrar när den är upplyft ,kopplingen känns hur bra som helst ,och växlarna känns bra dvs går i utan problem ,men inget händer ,mvh mondeogalning

Fler trådar i Hjälpforumet Bil