Ffjong85Trådstart2004-03-21Det gnisslar lite från vänster hjulhus fram ibland? Någon som vet vad det kan va?
Jag tror att fläktremmen slirar lite, e det ett svårt ingrepp att byta den själv?
Undrar också om någon vet hur man avlägsnar panelen (plast delen) och hur man får av veven till fönsterrutorna. Har letat ritningar men inte hittat några.
Skulle också behöva original delar som t.ex delad knapp för dim ljuse bak och fram om någon vet någon bra sida.
Edit: ALLT E FIXAT, TACK ÄNDÅ!!!
fjong85 wrote:
Det gnisslar lite från vänster hjulhus fram ibland? Någon som vet vad det kan va?
Jag tror att fläktremmen slirar lite, e det ett svårt ingrepp att byta den själv?
Undrar också om någon vet hur man avlägsnar panelen (plast delen) och hur man får av veven till fönsterrutorna. Har letat ritningar men inte hittat några.
Skulle också behöva original delar som t.ex delad knapp för dim ljuse bak och fram om någon vet någon bra sida.
Behöver du delar så kolla på
www.falubildemontering.se eller om du vill söka bland fler SBT anslutna skrotar närmare dig etc så kolla på
www.fbt.se (nya bildelsbasen) :OO
fjong85 wrote:
Det gnisslar lite från vänster hjulhus fram ibland? Någon som vet vad det kan va?
Jag tror att fläktremmen slirar lite, e det ett svårt ingrepp att byta den själv?
Undrar också om någon vet hur man avlägsnar panelen (plast delen) och hur man får av veven till fönsterrutorna. Har letat ritningar men inte hittat några.
Skulle också behöva original delar som t.ex delad knapp för dim ljuse bak och fram om någon vet någon bra sida.
Måste höra ljudet inan jag vågar uttala mig. kolla bromsar & sånt.
F-remen är inte så svår bytt, men har du bara meckat 240 så tycker du säkert det är trångkt.
Vilken panel?
Fönsterveven sitter med en bygel mellan veven &den ring som ligger mot dörrsidan, bygeln skal dras bort mot den riltning som knoppen är på på veven ( om ingen vänt bygeln åt andra hållet vid nån tidigare demontering)
Delar finns på Ford eller skroten.