Ja du... vart oljan tar vägen är svårt att säga, men om du inte ser spår av läckage nånstans skulle jag satsa på lite trötta vent.tätningar som du säger. Men vid nästa oljebyte skulle jag pröva en lite tjockare olja, typ delsyntetisk som inte har samma "krypförmåga" genom lite trötta packningar o dyl...
Har en Audi 80-94:a 2.0e.
Bilen är fräsch och fin och går rätt så bra...
Problemet som den har är att den tar olja..
Har ej mätat riktigt men skulle kunna tänka mig att det på 100 mil tar ca 6,7 dl.
Ingen blå rök kommer ut ur bilen och inget vatten försvinner. Och inga fläckar under bilen och motorrummet är rent och fint.
Är det ventiltätningarna som då spökar eller?
Ska ta och byta olja ibilen nu och undrar vilken olja jag ska satsa på som kanske kan minska förbrukningen.
Har ej bytt på denna sedan jag köpte den utan bara fyllt på med helsyntetiskt.
Tips????
Bilen är fräsch och fin och går rätt så bra...
Problemet som den har är att den tar olja..
Har ej mätat riktigt men skulle kunna tänka mig att det på 100 mil tar ca 6,7 dl.
Ingen blå rök kommer ut ur bilen och inget vatten försvinner. Och inga fläckar under bilen och motorrummet är rent och fint.
Är det ventiltätningarna som då spökar eller?
Ska ta och byta olja ibilen nu och undrar vilken olja jag ska satsa på som kanske kan minska förbrukningen.
Har ej bytt på denna sedan jag köpte den utan bara fyllt på med helsyntetiskt.
Tips????