Instrumentet är "bara" inskjutet i panelen. Böj till två svetstrådar (1,5mm) med en 90 graders böj i ena änden ca 15mm lång och en ögla i den andra. Hela svetstråden kan vara ca 300mm lång. Trä in trådarna på var sin sida mellan panelen o instrumentet, vrid så dom korta ändarna ligger horisontellt o kan greppa om bakkanten på instrumentet. Nu ska du kunna dra ut instrumentet. Ibland går det rätt trögt... Ersätt instrumentbelysningslamporna med lysdioder. Dom går visserligen inte att dämpa ner så bra, men dom kommer att hålla hela bilens livslängd!
Behöver byta lampor till instrumentbelysningen på en mb 230 W124. Hur tar jag bort instrumenten? Ryck å slit eller?
holmger
holmger