Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bensin krångel MB 190e 2,3

Startad av xonjon · 2009-02-24 · 2 svar

xonjonTrådstart
Jag har nu införskaffat mig ett till objekt, som jag hoppas klara av. Jag har en mb 190e som har gnista på stiften och verkar få bensin. Kan det vara att han inte får bensin med rätt tryck lr något dyligt?
slirfeldt
Startar den över huvudtaget? Om inte så testa med en eller ett par duschar startgas och tänder den då, rör det sig om bränslerelaterat problem, som tex att inte nämt bränsletryck är korrekt.
boniac
Den startar inte, har provat att duscha med startgas, stiften är blöta och den tänder men går inte igång. Fin gnista är det på stiften.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil