Det är bara tankmätaren som strular och inte Tempmätaren med? Isf är det dess spänningsstabilisator i intrumentethuset som är defekt,, annars börja med att kontrollera kontakten till armaturen som är åtkommlig under govluckan till denna.
Och det kan vara så att flottören kärvar eller resistans spåren är defekta på flottör armen, men för att kontrollera att inget är fel med kabeln genom bilen så lägg ihop armatur kablarna som då skall ge "full tank", sedan finns det i rephandboken för denna modell instruktion hur man via resistansen kan exakt justera i armaturen..
Och det kan vara så att flottören kärvar eller resistans spåren är defekta på flottör armen, men för att kontrollera att inget är fel med kabeln genom bilen så lägg ihop armatur kablarna som då skall ge "full tank", sedan finns det i rephandboken för denna modell instruktion hur man via resistansen kan exakt justera i armaturen..