Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bensinen rinner under MB A140

Startad av zorrollo · 2007-03-23 · 4 svar

zorrolloTrådstart
Har en Mercedes A140 -98. Startade bilen och upptäckte att det rinner två kraftiga strålar mitt under bilen (en lite längre fram och en lite längre bak, ca 20-30 cm i mellan). Vad kan det vara för fel? Är det bensinröret som gått av? Är det dyrt att reparera på verkstad?

/Jonas
savanna
Nä det kostar nog högst 500 :- om du går till en allbilsverkstad....
om det bara är ett bensinrör som är felet.

bäst är om du kryper under med en bra ficklampa
och kollar exakt var det kommer ifrån och sen återkommer hit
jifero
Tack! Ska kolla under bilen. Hoppas att det bara är ett rör.
jifero
Mekanikern lyfte bilen, men hade svårt att konstatera varifrån bensinen kom. Tydligt var dock att det läckte någonstans. Han kände på slangarna vid bränslefiltret. Två satt fast, en gick att röra på. Han bytte slangklämman. Känner mig osäker på om jag kan lita på att det var felet. Vad tror ni? Är det sådant tryck i bränsleslangen att det kan läcka ut 3-4 deciliter på 4-5 min om en slangklämma sitter löst? Vill ju inte råka ut för en brand under bilen.
aw73
det är bara att hoppas att någon ej kastar en "fimp"

Fler trådar i Hjälpforumet Bil