Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bensinledning?

Startad av Fredrik_78 · 2006-02-24 · 7 svar

Fredrik_78Trådstart
Har en Nissan Sunny -87 som läcker bensin från bensinledningen under bilen vid en krök. Min fråga är om det är ok med bilprovningen att ersätta ledningen med en bensinslang (max 20 cm) eller måste jag byta hela ledningen från tank till motor?

mvh
Fredrik
slirfeldt
Det är helt okey att göra så som du tänkt dig och bilprovningen har inget om det att anmärka på, bara det är tätt,, så lycka till. :)
Ludde_57
Köp slang till hela vägen från tank till motor, min erfarenhet är att för varje läcka du lagar, får du en ny...
Annika
hmmm...

Får han göra så?
I Finland så måste bromsrören vara av rör. Men bensinrören är jag ej säker på. Någon som har det helt på torra?
Ludde_57
jag567 wrote:
hmmm...

Får han göra så?
I Finland så måste bromsrören vara av rör. Men bensinrören är jag ej säker på. Någon som har det helt på torra?
Jag har själv gjort det på ett par bilar, så det är inga problem.
Är det bara riktigt utfört så är det inga problem med SBP.

Bromsrör är en annan sak, och andra tryck...
wigon
OK! Tack för alla snabba svar! Då blir det slang!

//Fredrik
slirfeldt
Ja som sagt det är inga problem om man så drar en ny bränsleslang hela vägen, och det är helt enligt reglerna, så slanga på du.
Annika
Anders P wrote:
Jag har själv gjort det på ett par bilar, så det är inga problem.
Är det bara riktigt utfört så är det inga problem med SBP.

Bromsrör är en annan sak, och andra tryck...



Ok.
JAg är ute och yrar som vanligt! ;)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil