Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bensinpump på en Ford Escort?

Startad av ChristerG · 2007-07-01 · 1 svar

ChristerGTrådstart
Hej!
Är bensinpumpen på en Ford Escort i eller utanför tanken?
Är den svår att byta?
Eller kan det vara något annat fel om bilen inte får bränsle?
MVH: Christer
slirfeldt
Årsmodellen är? Handlar det om en insprutare så sitter den i tanken, men under förutsättning att det är insprutare så börja med att kolla säkringen för bränslepumpen och även säkerhets strömbrytaren som kan utlösas av dom mesta konstiga saker, denna sitter innanför sidopanelen till vänster om pedalerna.

Om pumpen måste bytas så måste tanken demonteras,, men försök att höra om den surrar med tändningen påslagen men motorn avslagen, så bör den surra en kort stund.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil