Bbengan73Trådstart2012-07-30Hej jag har ett mysko fel på min 1,9D.
Multiremmen gick av på min 1,9D för ett tag sedan.
Jag bytte den och trodde allt var ok med bilen men inte det. bilen ville inte starta men när jag tog av multiremmen så startde den.
Då kom jag på att koppla bort en av kablarna på generatorn och då startade den med multiremmen på men den gå knackar mycket och är mycket slö och rycker
Vad kan det vara för fel på bilen.Jag vet inte vad jag ska göra mer
Snälla hjälp mig med detta underliga problem
låter skumt om remmen skulle hindra bilen från att starta så det tändproblemet skulle jag gissa är nåt annat som tillfälligt löste sig under tiden motorn var av då du tog bort remmen igen(?)
generatorn bör väl vara inkopplad också så om jag vore du skulle jag sätta dit kablar och rem så det är klart, och sedan felsöka tänd/bränsle/luft istället. Vet inget om dieslar men jag hade nog gjort så...
Tror att du har fel på generatorn. Troligtvis har dess laddningsrelä hängt sig så att den laddar fullt hela tiden. Då går den extremt tungt, kan nästan låsa sig helt. Prova att sätta dit kabeln och dra runt generatorn för hand. Är det stopp så är det garanterat där felet ligger. Troligtvis därför den gamla remmen stack oxo. Kolla upp om laddningsreläet är lätt utbytt. Isf skulle jag prova att byta det.