Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Berlingo, Problem med växellådan!?

Startad av NymaN-R · 2010-02-28 · 3 svar

NymaN-RTrådstart
Hej!

Har en citroen berlingo -98 diesel. Får inte i 1ans växel, total stopp! alla andra växlar fungerar perfekt. har även tagit bort stagen till lådan och försök lägga i växeln manuellt men det är bom stopp där också tyvärr..

Är det nån som haft samma eller något problem liknande?? :)

Mvh Mathias
Brodera
synkringen som är kass för 1ans växel.

Lämnas med fördel in till verkstad om man inte har tillgång till diverse specialverktyg då det är viktigt med rätt avstånd etc. Enklast är att ta ner lådan och förbereda den och endast låta någon byta själva synkringen, men har man specialverktyg eller känner någon som gjort det innan så funkar det att göra det själv med :)

Men är man osäker så är det bäst att lämna bort det
Stoltzen
okej det var inte bättre än så hehe :l Men tackar så mycket för hjälpen:upp

Mvh
Kostya
Tror inte det är synkringarna, då skulle man fortfarande kunna få i växeln.
Farsan har samma fel i sin Berlingo men på den är det trean som inte går i!

Skulle vara bra med en sprängskiss på lådan så man kunde kolla hur växelförarmekanismen ser ut inuti lådan.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil