MmartinTrådstart2005-06-30Hej. Detta är inte en fråga, snarare en betraktelse.
Vissa modeller är ju exakt identiska, tillverkad som en no-name i samma fabrik. Sen klistrar dom på olika dekaler och säljer till olika priser... Samma med Saab i USA. Dom tar en Subaru och lägger på Saab-klistermärken...
Exempel som jag hittat:
1. VW Sharan = Seat Alhambra = Ford Galaxy
2. Pontiac Trans Sport = Chevrolet Lumina = Oldsmobile Silhouette
3. Renault Traffic = Opel Vivaro = Nissan Primastar
Har ni fler?
Peugeot 806 = Citroën Evasion = Fiat Ulysse
Citroên Jumpy = Peugeot Boxer = Fiat Scudo
Citroên C1 = Peugeot 107 = Toyota _____________
Chrysler voyager=Dodge caravan=Plymouth voyager
Vw Taro Och Toyota Hi Lux
HHyundairaggaren2005-07-03 · #Opel Agila = Suzuki Wagon
finne det fler?? :e
Jag har svårt att hitta delar till min Mitsubishi spacewagon 89:a.. på tex biltema finns ju delar från 92 och framåt.. :l
Hur vet man om dom passar min gamla 89:a???
Vad för delar söker du?
Vissa biltemadelar är inte rekomenderbara för längre tids användning.
Det finns många alternativ till strikt originaldelar att välja på.
Mekonomen, micro... Många bilskrotar säljer också nya delar till
bra priser, Falu Bildemontering ex,vis.
Ett sätt som används positivt att korskolla om en del passar är att använda sig av
www.meca.se, har själv använt mig av detta många gånger,,, sedan om Biltemas slitdelar lär det trätas om i all evighet,,,
Men som tråden handlade om så har det i alla tider förekommit olika modell namn på samma modell, dels beroende på vart dom marknadsförts i för länder och på senare av samproduktion av bilar av samma märke i från samma koncern,,
Men några till lite äldre exempel:
Ford Festiva-Mazda 121
Pontiac LeMans-Opel Kadett
@Anders P 23447 wrote:Vad för delar söker du?
Vissa biltemadelar är inte rekomenderbara för längre tids användning.
Det finns många alternativ till strikt originaldelar att välja på.
Mekonomen, micro... Många bilskrotar säljer också nya delar till
bra priser, Falu Bildemontering ex,vis.
Jag vet inte riktigt ännu vad jag behöver.. har ju precis köpt den, men jag räknar med att det ju kommer dyka upp delar som måste bytas..
Slitdelar byts ju hela tiden tex..
Fick med en två backar med reservdelar från en annan likandan bil så där har jag en del att ta av..
Gasvajer är tex en del som jag måste byta.. skall kolla med dina förslag om jag hittar..
Tusen tack.. :-)
@Peter H 23454 wrote:Ett sätt som används positivt att korskolla om en del passar är att använda sig av www.meca.se, har själv använt mig av detta många gånger,,, sedan om Biltemas slitdelar lär det trätas om i all evighet,,,
Men som tråden handlade om så har det i alla tider förekommit olika modell namn på samma modell, dels beroende på vart dom marknadsförts i för länder och på senare av samproduktion av bilar av samma märke i från samma koncern,,
Men några till lite äldre exempel:
Ford Festiva-Mazda 121
Pontiac LeMans-Opel Kadett
Tack.. då skall jag se om även jag kan komma att ha användning för den sidan..
Tusen tack.. :-)
Var Kan Man Få Tag På Abs Givare Till Hyndai Accent 99a Hö Fran Hittar Endast Orginal Dyra Som F...n
Snabbkollade på nätet utan större hopp,, men kolla med om tex inte Mekonomen kan fixa/ta hem sådana,, annars är som vanligt lite tungt med sådana reservdelar till japs/koreaner, där man ofta till slut är hänvisade till original eller dyra skrotar,,,
@crilles 26280 wrote:Var Kan Man Få Tag På Abs Givare Till Hyndai Accent 99a Hö Fran Hittar Endast Orginal Dyra Som F...n
Hittade några på ebay i tyskland , men biliga är dom ju inte ca 8-900 st , fast nu vet jag ju inte vad dom kostar i sverige . men det kan löna sig att leta utanför landet när det gäller dyrare prylar .
Ganska kul faktiskt, eller tråkigt. Kolla hajfeneantennen på volvo s80, kopia från bmw 5-serie, som snott den från saab. Och nya s80 från sidan, ser ut som en bmw 5:a. Ännu roligare är nya V70, kolla in denna bakände, direkt plockad från en 10-15 år gammal Mitzubishi Galant kombi (som faktiskt har en riktigt snygg bakände), kolla in detta nästa gång ni ser den!