Jag har tills nyligen kört en V70 i tjänsten, och kör en Saab Turbo privat.
Saaben (som visserligen har 200 hk) är ju betydligt piggare och körgladare. Du är ju turboägare idag, och det lär du nog sakna även om du väljer 170 hk 2,4:an.
Saab har ju haft motorproblem med vissa 9-5. Men detta skall enligt vad jag förstår vara helt löst fr.o.m. 2004 års modell. Och en sådan, eller t.o.m. nyare lär du ju få för runt 130 000 kr. Min uppfattning är att Saab 9-5 idag är mycket prisvärd som begagnad.
Utrustningsmässigt vill jag nog också hålla Saab 9-5 några snäpp högre. Men det beror självfallet också på utrustningsnivå.
Saaben (som visserligen har 200 hk) är ju betydligt piggare och körgladare. Du är ju turboägare idag, och det lär du nog sakna även om du väljer 170 hk 2,4:an.
Saab har ju haft motorproblem med vissa 9-5. Men detta skall enligt vad jag förstår vara helt löst fr.o.m. 2004 års modell. Och en sådan, eller t.o.m. nyare lär du ju få för runt 130 000 kr. Min uppfattning är att Saab 9-5 idag är mycket prisvärd som begagnad.
Utrustningsmässigt vill jag nog också hålla Saab 9-5 några snäpp högre. Men det beror självfallet också på utrustningsnivå.