Har du tillgång till ett mätinstrument så mät på polerna hur många volt det är i batteriet,men det låter som om generatorn sagt upp sig i detta fallet...
Hej!
Jag har ett problem med min bil. En Mitsubishi lancer från 89..
Såhär gick det till;
Jag hade åkt ca 4 mil motorväg utan några problem alls, åkte hem, stannade bilen utanför lägenheten, var borta i ca 15 minuter innan jag kom ner igen för att åka till stallet.
Kom ca 1 kilometer sen slutade den svara på gasen om jag gasade för mycket. Fine, jag växlade ner och körde vidare i ca en kilometer till, sen kommer samma probem igen, bilen slutar svara på gasen, varvräknaren går ner i botten. Sen börjar batterilampan lysa, vindrutetorkarna orkade heller knappt röra sig.. Jag växlade ner till tvåan och då gick det att köra igen så jag hann in på en sidoväg.
Jag stängde av bilen och försökte starta igen, ingen respons, kom lite "startljud" men väldigt svaga. Provade igen, då hände inget mer än att lamporna tändes.
Vi startade upp bilen igen med startkablar och den gick igång, dock hann jag bara köra två meter innan den dog igen. Testade en gång till men samma sak.
Bilen går jättefint i motor, ljämn och inga konstiga ljud. Märkte inte av att någonting hände(ingen smäll eller skrammel, knack eller dylikt). Hade ingen stereo på så jag borde inte kunnat missa det.
Batteriet verkar ok, är relativt nytt. Bilen gick igenom besiktning förra veckan och har aldrig haft något problem med uppladdning. Dock är generatorn aldrig bytt, kammremmen är bytt för ett år sedan och ska vara ok, inget läckage i motor, nybytt olja, bra med batterivatten och glykol, växellådan är bra, startmotorn är relativt nybytt och funkar..
Någon som vet vad det kan vara?
Generatorn? Batteriet? Bränsleinsprutet?
Tycker det verkar skumt eftersom jag körde bilen i ca 40 minuter och den gick hur bra som helst och sen bara dör utan förvarning..
Tacksam för svar.
Mvh Sofie
Jag har ett problem med min bil. En Mitsubishi lancer från 89..
Såhär gick det till;
Jag hade åkt ca 4 mil motorväg utan några problem alls, åkte hem, stannade bilen utanför lägenheten, var borta i ca 15 minuter innan jag kom ner igen för att åka till stallet.
Kom ca 1 kilometer sen slutade den svara på gasen om jag gasade för mycket. Fine, jag växlade ner och körde vidare i ca en kilometer till, sen kommer samma probem igen, bilen slutar svara på gasen, varvräknaren går ner i botten. Sen börjar batterilampan lysa, vindrutetorkarna orkade heller knappt röra sig.. Jag växlade ner till tvåan och då gick det att köra igen så jag hann in på en sidoväg.
Jag stängde av bilen och försökte starta igen, ingen respons, kom lite "startljud" men väldigt svaga. Provade igen, då hände inget mer än att lamporna tändes.
Vi startade upp bilen igen med startkablar och den gick igång, dock hann jag bara köra två meter innan den dog igen. Testade en gång till men samma sak.
Bilen går jättefint i motor, ljämn och inga konstiga ljud. Märkte inte av att någonting hände(ingen smäll eller skrammel, knack eller dylikt). Hade ingen stereo på så jag borde inte kunnat missa det.
Batteriet verkar ok, är relativt nytt. Bilen gick igenom besiktning förra veckan och har aldrig haft något problem med uppladdning. Dock är generatorn aldrig bytt, kammremmen är bytt för ett år sedan och ska vara ok, inget läckage i motor, nybytt olja, bra med batterivatten och glykol, växellådan är bra, startmotorn är relativt nybytt och funkar..
Någon som vet vad det kan vara?
Generatorn? Batteriet? Bränsleinsprutet?
Tycker det verkar skumt eftersom jag körde bilen i ca 40 minuter och den gick hur bra som helst och sen bara dör utan förvarning..
Tacksam för svar.
Mvh Sofie