GgotlaborgTrådstart2011-04-18Hej.
Jag har en Opel Corsa -89, som direkt efter jag hade lyft bilen och satt på sommardäcken inte går efter start.
Den startar perfekt som vanligt, men sedan dör den. Om den inte dör direkt går den med MYCKET ojämn tomgång. Den svarar inte på gas.
Om jag sprutar startgas går den jämnt.
Någon som har en ide vad det kan vara för fel?
Kan du ha lyft på "fel" ställe och råkat stuka en bränsleledning?
Mvh Janne
Hej Janne.
Bilen är inte lyft på fel ställe, så det kan inte vara det felet. Jag har funderingar på skit i bränslefiltret, eller bensinpumpen. Det som säger emot det, enligt mig, är att det hände så plötsligt.
Du kan ju ha rört upp skit i tanken vid hissandet. I alla händelser är det en god serviceåtgärd att byta bränsle och luftfilter.
Mvh Janne