Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilen dör plötsligt

Startad av Johannaak · 2006-09-26 · 4 svar

JohannaakTrådstart
Jag har en golf -95 som mitt i allt bara dör när man kör. Efter att ha stått stilla i någon minut så startar den igen. Hade in den på service där dom sa att det kunde ha att göra med tändspolen, har bytt denna men problemet kvarstår, även bytt tändstifft, rotor, fördelarlock och bränslefilter.
Någon som har tips om vad det kan vara?
sigge21
Vet inte om du har samma motor, men min svägerska hade samma problem på sin -93:a. Felet låg i en skadad kabel vid spjällhuset. (satt nån elektronikbox eller nåt som den gick till). Kan ju vara samma fel??
Hans-Orjan
kan vara problem med bränslepumpen


@Johannaak 16403 wrote:
Jag har en golf -95 som mitt i allt bara dör när man kör. Efter att ha stått stilla i någon minut så startar den igen. Hade in den på service där dom sa att det kunde ha att göra med tändspolen, har bytt denna men problemet kvarstår, även bytt tändstifft, rotor, fördelarlock och bränslefilter.
Någon som har tips om vad det kan vara?
Mathias_855
hade likadant problem med min volvo 745. det visade sig läcka bensin ifrån tankarmaturen så jag skulle tippa på att det har något med bränslet att göra... luktar den bensin? om inte kan det vara bempapumpen. =)
Kerstin Tufvasson
kan vara Kamaxelläges givaren, då brukar den plötsligt dö som i korsningar å dyl.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil