WWizard_oTrådstart2004-04-13Har en Passat 1,9 TDi -94 som vid körning lägger av vid 120km/h, och inte vill gå helt upp i varv på 3,4 och 5:ans växel, dock varvar den som den ska på ettan och tvåan...
Jag har bytt luftfilter och bränslefilter, någon som har något tips på vad felet kan vara?
Luftmassemätaren? styrboxen?
Tacksam för svar.. :)
Jag skulle gissa på att det är fel på luftmassemätaren...
Jag har haft samma problem på min golf TDI 97,magnet ventil var felet kostar ca.360kr på VAG
Hej,en kompis åt mig hade nåt liknande fel på en likadan bil å de byttes allt förbaskat tills en praktikant på vag såg att nån slang till turbon sögs ihop vid ett visst varvtal vilket innebar att all ork försvann,vet ej vilken slang för jag har själv inte tittat under huven på den..som att sätta handen för förgasaren på en gammal moppe
Det är väll en hastighetsspärr. max hastigheten är väll 120 i sverige:e
Mvh
Det KAN vara slangen som går från luftfiltret som suger ihop sig när turbon laddar.
Jag hade det problemet på min s4 och det löstes med hjälp av slangklammor runt slangen så att det inte kunde sugas ihop.