FFallskadadTrådstart2008-07-30Min audi 100 (2,3 91) dör när man bromsar in till låg fart eller tomgång. men när den dött så är det bara att starta igång den igen utan problem och sedan kö vidare. detta sker dock bara när bilen är kall. har man kört ett ta så fungerar den bra.
kolla tomgångsmotorn. rengör o smörj med lite smörja i den.
Den hänger inte med, å det gör att ho dör till.
Mvh Steffo
Ha hjälpt på dom flesta.
@Steffomannen 34355 wrote:kolla tomgångsmotorn. rengör o smörj med lite smörja i den.
Den hänger inte med, å det gör att ho dör till.
Mvh Steffo
Ha hjälpt på dom flesta.
ok tack, ska testa det. vart sitter den? finns det något typisk ställe eller är det olika på olika bilar?
Misstänkte först att det var luft eller bensinfiltret som behövdes bytas. Kan det vara ett tänkbart fel?
tomgångsmotorn sitter framtill, vid insuget. en rund sak 10-13cm lång. Går en kabel till den . o sitter två gummislangar på den.
Kan ibland va så att den ena gummislangen, är i dåligt skick, så den är mjuk o drar ihopsig. Då får du samma fenomen.
Ja luftfiltret är aldrig fel att byta imellanåt, visst är det riktigt dåligt kan felet va där:)
Mvh Stefan