Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilen drar ström

Startad av klickklick · 2007-03-19 · 4 svar

klickklickTrådstart
Hej

Första posten här :)

Har ett litet problem med min vinterbil. Det är som så att min bil startar inte längre. Det går att putta igång den och batteriet laddar då. Men trots att bilen är avstängd så drar den ström från någonstans. Batteriet är inte mer än ca 7 månader gammalt. Är det någon som vet från var bilen kan dra ström även om den är avstängd. Detta är en Renault Clio 92.
savanna
mät AMPEREN med en multimeter ( finns på biltema för ca 130:- )

Mät på alla säkringsplatser genom att ta bort säkringen sedan mät....

när den står utan tändnigen på ..... skall visa 0 om den inte tar någon ström..

Har du riktig tur och du är i ett mörkt garage kan det gnistra liiiite när du tar av och sätter i säkringen
Larry
Kolla belysningen i bagagerummet, är mer vanligt än man tror, när bilen drar ur batteriet!
savanna
clio är det inte en halvkombityp golf ?? är där bagagerumsbelysning på en sån ?
Vatos Locos
Det borde det vara. en liten rackare om inte annat för kalla nätter.. min Atos har iaf en sådan lampa:)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil