Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilen hackar

Startad av kenya · 2008-08-06 · 1 svar

kenyaTrådstart
Har en golf -91. Den har börjat rycka lite, speciellt när man släpper på gasen på 2:ans växel. Batteri och laddningsregulator byttes nyligen .
Har det någonting med det att göra?
thoola
Troligtvis inte. Kolla så förgasaranslutningens gummi inte har börjat spricka.
En lös del som sitter mellan "förgasare" och insug. Vicka på förgasaren när motorn går på tomgång. Finns det sprickor i gummit kommer det in tjuvluft där och motorn går orent eller stannar.Kostar 150kr på Biltema och är lätt att byta.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil