Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilen hackar

Startad av BelovedAngel · 2010-01-06 · 3 svar

BelovedAngelTrådstart
Hej!

Hoppas jag kan få någon sorts hjälp här...

Sedan ungefär 1.5 vecka har min bil börjat hacka när den stått ett tag.
Även att jag trycker gasen i botten, kan den hacka fram och hastigheten sjunka. Men om jag varvar bra och sedan släpper kopplingen så fungerar den bra sen. Och om man kör utan att låta bilen stå ett längre tag så fungerar den precis som den ska.

Kör en Opel Corsa -99.

Hoppas jag kan få rådgivning!
slirfeldt
Ja vi gör väl som vanligt ett försök då,,, :-)

Sker dessa fenomen med både kall som varm motor? Kan tex vara en dålig tempgivare, då den för styrboxen som skulle kunna ge liknande feomen och då speciellt då motorn fortfarande är kall eller halvvarm.
Lovevg
Detta sker endast när motorn är kall. För övrigt så fungerar den perfekt.
Men om man låter bilen stå, ca 4 timmar eller mer efter användning, så kommer den hacka...
slirfeldt
Låter där som klart tempgivarfel,,, just att den rycker/hackar som kall annars är det bästa att även med plocka ur eventuella felkoder för at en mer ringa in felkällan, men så här låter det som tempgivarfel detta.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil