kanske dåliga tänddelar och att den inte riktigt hänger med. gammal soppa ?
kan var att den får för mycke / för lite soppa.
Börja med att kolla tändstift, tändkbalar, rotor / fördelarlock så dom ser bra ut.
skadar inte att byta dom inför vintern, så det är fräscht och nytt. Sedan om man har gammal olja i motorn skadar det inte att den byts med ett nytt filter. när dom sakerna är kollade åk ut och gasa lite mer.. kanske det funkar bättre nu ?
oljan / filtret stör inte det där men skadar inte att byta den om det inte är gjort det senaste året.
kan var att den får för mycke / för lite soppa.
Börja med att kolla tändstift, tändkbalar, rotor / fördelarlock så dom ser bra ut.
skadar inte att byta dom inför vintern, så det är fräscht och nytt. Sedan om man har gammal olja i motorn skadar det inte att den byts med ett nytt filter. när dom sakerna är kollade åk ut och gasa lite mer.. kanske det funkar bättre nu ?
oljan / filtret stör inte det där men skadar inte att byta den om det inte är gjort det senaste året.