Kkatten1973Trådstart2007-07-22Hejsan!
Min Audi A4 2,8 V6 Quattro -96 fick problem med läckande vatten. Fick hälla på varannan vecka ungefär. Fick hjälp med att kolla orsaken vilket visade sig vara vattenpumpen. De som bytt kamrem första gången hade inte bytt vattenpumpen som man givetvis bör. :eek: Hursomhelst.
Lämnade in bilen och passade på att byta kamrem, rullar och termostat när de ändå var igång och rev i motorn. :-)
Nu till det trista. Bilen låter som ett reaplan. Eller rättare sagt, som om den är dålig i magen. Svårt att beskriva ljud, men närmaste förklaring blir att den pruttar.:confused:
Det låter inte som det är avgassystemet, utan mer som om ljudet kommer från "under motorn" nånstans. Grenröret???? Packning???
Behöver kanske inte tillägga att bilen är seg och det känns som om den smygsuper luft...
Någon som har en bra ide´ eller har varit med om det själv?
Tacksam för svar
Är du säker på att verkstaden kuggat motorn rätt ?
Det gjorde dom inte på svågerns A6 Tdi.
Bilen gick med nöd och näppe och lät förskräckligt illa.
Vilket fall som helst bör du omgående åka till den verkstad som utförde denna service, innan det förosakar en mer skada,, svårt i övrigt bara sådär sia om vad som är fel, men något samband med den servicen verkar öppenbar..
Hur går det för dig ?
Är lite nyfiken på vad problemet är/var ?
Ffraggelpelle2007-08-24 · #Hmm... det här med att verkstaden kuggar fel. Låter helt otroligt... provstartar dom inte ens en bil efter dom skruvat i den? Om inte annat måste dom väl iaf kört ut den från verkstaden...
Verkstäder medger väldigt sällan att dom gör någe fel , tyvärr .
På hyndai fan jag hadde lyckades klåparna kugga den fel , det första jag frågade när jag startade bilen var om dom verkligen kuggat kamremmen rätt ?
klart som fan vi har var det enda svaret . dan efter ställde jag bilen på verkstan & förklarade att den inte hade någon tomgång . misstände & spikade . allt sen dom skruvat i den . dom fick den att gå hjälpligt .
efter nån månad lessnade jag & lämnade in den på en annan verkstad .
en timme efter att jag lämnat nycklarna så ringer verkarn & frågar nervöst : är det vi som bytt kamremen , ? den är felkuggad !
Nåja dom fixar det & skriver ett intyg på att den andra verkstan gjort fel .
fick efter många om & men tillbaka pengarna för jobbet . fick dessutom veta att jag inte var välkommen i framtiden :l
Ffraggelpelle2007-08-24 · #Mycket får man höra innan öronen (ögonen?) trillar av... förstår inte att det skall vara så mycket mygel och skit inom bilverkstadsbranschen.
Varför var inte DU välkommen när det uppenbarligen var DOM som gjort fel? Dom borde ju skämmas och be så hemskt mycket om ursäkt. Dessutom borde dom ju betala ut extra kompensation i förlorad tid och "plåster på såren".
@Speedo 24160 wrote:Hmm... det här med att verkstaden kuggar fel. Låter helt otroligt... provstartar dom inte ens en bil efter dom skruvat i den? Om inte annat måste dom väl iaf kört ut den från verkstaden...
Visst låter det helt otroligt men så var fallet för min svåger tyvärr.
Det var dock ingen VW/Audi märkesverkstad som gjorde det utan en mindre lokal verkstad som oftast skruvar i Ford,Opel och Volvo.
Bilen gick så fruktansvärt illa att tre st vevstaksbultar gick av.
Dom fick skjuta igång den när svågerns tant skulle hämta ut bilen för det var omöjligt att starta den med nyckel.
Den gick dessutom som ett tröskverk/stenkross och hela fordonet skakade och riste.
Att dom fick skjuta igång den borde väl vara orsak nog till att kolla så allt stod rätt till.
Mekanikern som lämnade ut bilen skulle ovillkorligen tas ifrån overallen och nyckel till verktygsskåpet omgående.
Bilen gick ju hur bra som helst när han lämnade in den hos dom.
Efter många om och men så bjöd dom på arbetskostnaden men svågern min fick betala delarna.
:l