Troligen slår inte start kuggen ut från startmotorn, utan den står bara och snurrar. Kolektor fel.
Hej.
Ny på forumet.
Hr en 1,8 Mondeo 1994 16V, som "plötsligt" bara låter "ZZIIIIIIIYYYYYIII" när man vrider om nyckeln, och startar inteX( .
Provade putta fram bilen par cm med växel i utifall startmotorns kransar högg fel" i svänghjulet, men det hjälpte inget.
Testade också med startkablar, för säkerhetsskull, sama fenomen.
Det låter "klick" och sedan "zzz" i 1-2 sek. när jag vrider om nyckeln till läge två, så det verkar som att bränslepumpen fungerar som den ska.
Några tipps?!?! Någon som varit med om att det bara ylar när man vrider om nyckeln? Vad kan det bero på? Vad kan jag testa:confused: ?
MVH Nisse
Ny på forumet.
Hr en 1,8 Mondeo 1994 16V, som "plötsligt" bara låter "ZZIIIIIIIYYYYYIII" när man vrider om nyckeln, och startar inteX( .
Provade putta fram bilen par cm med växel i utifall startmotorns kransar högg fel" i svänghjulet, men det hjälpte inget.
Testade också med startkablar, för säkerhetsskull, sama fenomen.
Det låter "klick" och sedan "zzz" i 1-2 sek. när jag vrider om nyckeln till läge två, så det verkar som att bränslepumpen fungerar som den ska.
Några tipps?!?! Någon som varit med om att det bara ylar när man vrider om nyckeln? Vad kan det bero på? Vad kan jag testa:confused: ?
MVH Nisse