Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilen varvar när man gasar.

Startad av mr_kross · 2004-06-27 · 8 svar

mr_krossTrådstart
Tjena!

När jag ligger på nån växel, vilken som helst, och gasar på lite, så händer det inte så mycket fartmässigt utan istället så varvar den bara. Så för att komma upp i fart måste man trycka jättesakta på gaspedalen för att det ska bli nån fartökning. Är det nån som har en aning på vad problemet kan vara? Jag har en Escort 84:a
tordpet
Låter som om lamellerna håller på att ta slut.
MoPar 66
SirPeter wrote:
Låter som om lamellerna håller på att ta slut.
kan bara hålla med om det bara o byta kopplingslameller
miis
det låter som ett avancerat ingrepp. vad kan det kosta tror ni? verkar inte helt billigt...
Christer Gustafson
MoPar 66 wrote:
SirPeter wrote:
Låter som om lamellerna håller på att ta slut.
kan bara hålla med om det bara o byta kopplingslameller
Instämmer.
Krister Lindholm
mr_kross wrote:
det låter som ett avancerat ingrepp. vad kan det kosta tror ni? verkar inte helt billigt...
Kvalificerad gissning på en icke-märkesverkstad: 2800:- inkl delar.
Christer Gustafson
Ett litet inlägg.
Gasa försiktigt på lägre på lägre växlar.
Kawa
testa att spänna eller släppa på kopplingsvajern... då brukar man kunna åka ett par bil till.
miis
Nu pajjade det helt. Mitt på motorvägen la kopplingen av. Fick ringa bärgare som sjutsade mig (och bilen) till Speedy. Jaja, det hade man väl att vänta sig antar jag...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil