Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

blinkers parkering o mm strulade!!

Startad av s80 · 2009-01-28 · 4 svar

s80Trådstart
igår så slutade helt plötsligt. blinkers o helljus,, ja o spolare, o park ljus
tog av batteri plusen en minut,, så nu funkar de...:)
vad tror ni de var för fel??????
bilen är en volvo s80 00.. 2.4...
berit
Det finns en möjlighet att det är ett mjukvarufel, alltså en "bug" i programvaran. När man gör bilen strömlös så "bootar" den om när strömmen kommer tillbaka. Om problemet återkommer/besvärar kan det vara idé att kolla med ngn auktoriserad verkstad och se ifall felet är kännt och om det finns ngn ny mjukvara att ladda ner.
fujtsumm
Ev kan det vara någon gnista från ljus, blinkers reglaget som slår ut styrboxen. Har själv råkat ut för det ett antal gånger, och det sker i regel när man kommit åt reglaget, kopplat om till helljus. Kan även vara reläet som stör.
Puman
har du dragkrok så kan det vara den elen som stör...
slirfeldt
Mer än två år gammal tråd visserligen, men tips av olika slag är ändå till det bättre. :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil