Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

BMW 320 1989 Hastighetsmätarfladder

Startad av MR.moped · 2010-08-11 · 5 svar

MR.mopedTrådstart
Hej min hastighetsmätare fladdrar upp och ned helt hysteriskt Vad ska man titta på är det någon som varit med om detta förut?
boheme
Nu vet jag inte om det är vajer eller elektronisk givare i din bil men för mej verkar det som en dålig vajer.

Mvh Janne
Kermit
Hej det är elektronisk givare på min BMW 320 1989
boheme
Då kan det vara fel på givaren eller att hastighetsmätaren börjar ge upp. Kan även vara kabeln mellan givare och hastighetsmätaren eller en dålig jordanslutning.

Mvh Janne
Nitrogen
Troligast att det är givaren. Sitter oftast monterad från utsidan och inte så svår att byta.
Kermit
Hej är det någon som vet var givaren sitter? Och är det lönt att försöka hitta den på skroten?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil