PpoppenTrådstart2007-08-19Jag behöver köpa en bra bil.
Kanske 15-30 mil om dagen kommer den rulla.
Vill gärna inte att den ska dra för mycket soppa.
Vad säger intelligentian på denna sajt om detta?
Vad rekommenderar ni.
Kollade lite på Volvo 740 eller audi 80.
Även riskokare som mazda 323.
Jag tänker inte lägga över 15 000 på den.
Den skall alltså vara stabil och pålitlig o tåla slit o släng då jag kommer använda den som arbetsbil också.
Nackdelen med 740 är väl att den drar en del soppa.
Fördelen är att man vet vad man får för pengarna.
Vad säger ni? Tips på andra bilar? Rekommendationer?
Ska du köra så mycket så köp en diesel för guds skull!
Köp en lastbilsreggad om du inte vill betala en massa skatt, min Passat är lb-reggad och skatten ligger på 1800kr/år och bilen drar 0.58-0.62l/mil.
Har höjt laddtryck o bränslemängd lite så nu är den snabb också:-)
Nja. Får ju ersättning när jag har den i tjänsten (som kanske inte blir så långvarad).. Hade tänkt mig en bensinbil.
Köp en toyota camry dom är snåla och mycket hållbara... jag har själv en som jag vill få bort...skattat och bes hehe men ärligt det är bra och billiga bilar väldigt bensinsnåla du får dom inte att ta 0,8 det lovar jag